Czas to pieniądz.
- Benjamin Franklin

Leady sprzedażowe - jak je generować i pielęgnować w kontakcie telefonicznym?

Leady sprzedażowe - jak je generować i pielęgnować w kontakcie telefonicznym?

Leady sprzedażowe
Wielu firmom i specjalistom od marketingu, skuteczne generowanie leadów kojarzy się głównie z generowaniem ich w bardzo dużej ilości. Jednak sama ilość, nawet jeżeli zbudujemy naprawdę dużą bazę danych, nigdy nie zagwarantuje nam sukcesu. Może on się pojawić tylko wtedy, gdy równie istotna stanie się dla nas jakość generowanych leadów, a następnie ich właściwe pięlęgnowanie. W jaki sposób w naszej firmie generujemy leady do usług telemarketingowych i jak nimi zarządzamy? Tłumaczymy w kolejnym artykule.
 

Generowanie leadów sprzedażowych

Leady sprzedażowe można generować na dziesiątki, a może nawet na setki różnorodnych sposobów. Na jakąkolwiek strategię się jednak zdecydujemy, to najważniejsze, aby była ona ściśle związana z branżą, w której zostaną później wykorzystane leady. Praktyczny przykład? Jeżeli chcemy wygenerować leady, do których nasi konsultanci będą dzwonić z propozycją darmowych jazd próbnych, to są one generowane tylko i wyłącznie na specjalistycznych, branżowych portalach motoryzacyjnych. Dzięki takiej strategii nasz zespół kontaktuje się tylko z takimi klientami, którzy są naprawdę zainteresowani propozycją, z którą do nich dzwonią.

Kolejna istotna kwestia - leady sprzedażowe mogą zawierać różną ilość informacji na temat klienta. Jeżeli jedynymi danymi, które zostały zdobyte, jest np. tylko jego imię i numer telefonu, to mamy wtedy znikome możliwości targetowania. Nie jesteśmy w stanie optymalizować kampanii, więc nie możemy zwiększyć skuteczności telefonicznych kontaktów.

Dlatego też w naszej strategii koncentrujemy się na zdobywaniu szczegółowych informacji o generowanych leadach. Zazwyczaj są to takie informacje jak np.: wiek, płeć, zawód, miejsce zamieszkania czy zarobki. Nawet tych kilka dodatkowych danych sprawia, że kryteria targetowania są zdecydowanie szersze, więc pojawia się możliwość optymalizowania kampanii w trakcie jej trwania.

Jeżeli po pierwszym tygodniu projektu zauważamy, że na darmową jazdę próbną najczęściej decydują się męźczyźni w wieku 30-50 lat, to w kolejnym tygodniu, aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność, kontaktujemy się tylko z klientami spełniającymi te kryteria. Dlatego właśnie leady sprzedażowe wysokiej jakości są tak bardzo skuteczne. 


Leady sprzedażowe a szybkość ich przekazywania

Kolejną czynnością, którą uważamy za niezwykle istotną, jest czas jaki mija od wygenerowania leada do pierwszego kontaktu. Taki kontakt powinien odbywać się jak najszybciej, póki jeszcze klient pamięta moment, gdy zdecydował się na pozostawienie swoich danych. Następnie, dzięki wykorzystaniu technik perswazji i języka korzyści, następuja krótka rozmowa z klientem, której celem jest wzmocnienie jego zainteresowania i zbudowanie jeszcze większego przywiązania do marki.

Dopiero taki, w pełni zwalidowany lead, zostajemy przekazany do specjalisty, który umówi się z klientem na konkretny termin jazdy próbnej. Na tym etapie szczególnie istotny jest sposób przekazywania takich leadów. W tej sytuacji również powinno odbywać się to jak najszybciej, najlepiej w ciągu kilku minut.

Z naszego doświadczenia doskonale wiemy, że szybkie przekazywanie leadów, póki są jeszcze "gorące", może nawet dwukrotnie zwiększyć sprzedaż.


Korzyści z naszej strategii

Dzięki koncentrowaniu uwagi na szybkim i profesjonalnym działaniu, nasza strategia generowania, a następnie pielęgnowania leadów, jest tak bardzo skuteczna. Dzięki temu, że jesteśmy pewni naszej wiedzy i umiejętności, możemy proponować kontrahentom płatność tylko i wyłącznie za w pełni zwalidowane leady. Nasz kontrahent nic w ten sposób nie ryzykuje, gdyż ponosi koszt tylko za uzyskanie danych kontaktowych do mocno zainteresowanego klienta. Dlatego właśnie tylko leady sprzedażowe wysokiej jakości, mogą zagwarantować wymarzony sukces. 

Jakie są więc najważniejsze elementy efektywnego generowania leadów sprzedażowych w naszej firmie

  • indywidualnie zaprojektowana kampania generowania leadów
  • generowanie szczegółowych informacji o klientach
  • optymalizacja kampanii w trakcie jej trwania
  • profesjonalne przeszkolenie zespołu i wysoka jakość rozmów
  • szybkie i sprawne przekazywanie zwalidowanych leadów

 

Autor: Jakub Mikołajczak


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.