Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.
- - Peter Drucker

Co-rejestracja, czyli jak szybko stać się współwłaścicielem dużej bazy danych

Co-rejestracja, czyli jak szybko stać się współwłaścicielem dużej bazy danych

co-rejestracja
Dla wielu małych firm marketing i reklama są nieodłączną częścią sukcesu i rozwoju sprzedażowego. Istnieje wiele metod marketingowych, które można wykorzystać, aby zdobyć nowych klientów oraz poznać ich potrzeby i oczekiwania. Jeżeli w tym celu planujemy używać działań e-mail marketingowych, to konieczne jest zbudowanie obszernej bazy mailingowej. Jednym ze sposobów, aby zrobić to szybko i efektywnie, jest co-rejestracja. W kolejnym artykule tłumaczymy, na czym ona polega. 
 

Czym jest co-rejestracja?

Co-rejestracja ma miejsce wtedy, gdy jedna firma korzysta ze subskrybcji lub newslettera innej firmy, aby dzięki temu pozyskać nowych klientów. W praktyce polega to na tym, że odbywa się tzw. proces wspólnej rejestracji. Użytkownik, potwierdzający subskrypcję, otrzymuje jednocześnie propozycję zapisania się na inne listy mailingowe o konkretnej, wybranej tematyce. Najważniejszą zaletą dla tego użytkownika jest fakt, że w trakcie tego procesu wypełnia tylko jeden formularz rejestracyjny. 

Jak dokładnie wygląda to w naszej firmie? Oto opis przykładowego procesu:

  1. Użytkownik trafia na stronę internetową, która należy do nas, czyli firmy NeoCraft. 
  2. Podczas wizyty na stronie, wypełnia formularz rejestracyjny. Określa zainteresowanie konkretnymi produktami lub usługami, pozostawia swoje dane osobowe oraz kontakt do siebie i swojej firmy.
  3. Co bardzo istotne, użytkownik wyraża zainteresowanie właśnie tymi usługami, które świadczy firma, korzystająca z realizowanej przez nas co-rejestracji. Jednocześnie wyraża oczywiście zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych. Dzięki temu Państwo, jako nasz klient, będą mogli mu takie właśnie informacje przesyłać.
  4. Użytkownik trafia do bazy danych, która następnie jest przez nas transferowana do Państwa. 


Najważniejsze zalety co-rejestracji

Jakie są natomiast najważniejsze zalety co-rejestracji? 

  • Świeże dane potencjalnych klientów - daje to gwarancje, że informacje pozyskane w procesie rejestracji, są aktualne. Dzięki temu szansa na sprzedaż jest zdecydowanie większa.
  • Wysokiej jakości leady - pozyskane dane są wysokiej jakości, gdyż są bardzo szczegółowe. Użytkownik wypełniający formularz wskazuje zainteresowanie konkretnymi produktami lub usługami.
  • Możliwość integracji różnych kanałów komunikacji - co-rejestracja umożliwia połączenie e-mail marketingu z direct mailingiem, sms marketingiem czy telemarketingiem. Dzięki temu zwiększona zostaje skuteczność kampanii oraz rozpoznawalność marki.
  • Przekazywanie danych w czasie rzeczywistym - dzięki temu, że dane zainteresowanego użytkownika od razu trafiają do naszego klienta, może natychmiast zaspokoić jego potrzeby i domknąć sprzedaż. Liczne badania wskazują, że im szybszy kontakt z potencjalnie zainteresowanym klientem, tym większa szansa na sprzedaż.
  • Klient staje się współwłaścicielem danych - tego rodzaju współpraca sprawia, że nasz klient nie korzysta z naszych danych, tylko staje się współwłaścicielem budowanej bazy mailingowej. Dzięki temu może kontaktować się z użytkownikami, kiedy tylko będzie chciał. Jest to zatem dużo korzystniejsze niż wynajem baz danych. 
     

Rentowna strategia marketingowa

Dlaczego jeszcze co-rejestracja jest tak korzystną strategią marketingową? Przede wszystkim pozwala kierować komunikat reklamowy do bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jednocześnie może okazać się dużo tańszym rozwiązaniem niż inne strategie marketingowe, jak np. drukowane materiały lub reklama telewizyjna. Dlaczego? Ponieważ przekaz nie jest kierowany do przypadkowej, dużej grupy odbiorców, tylko do konkretnie określonego klienta. 

To, co jeszcze jest bardzo istotne to fakt, że przy co-rejestracji nie trzeba dbać o generowanie ruchu na własną witrynę, aby powiększać listę subskrybentów. Ruch z witryn partnera (czyli z witryn należących do NeoCraft) jest wystarczający, aby proces sprzedażowy mógł się dynamicznie rozwijać. 
 

Z jaką firmą warto podjąć współpracę? 

O czym warto pamiętać, podczas realizowania strategii co-rejestracji? Tak jak każda strategia marketingowa, tak również co-rejestracja może być realizowana w sposób nieefektywny i mało rentowny. Co na to wpływa? Skuteczna co-rejestracja to przede wszystkim uważne śledzenie, monitorowanie i analizowanie wszystkich rejestracji. Bez tego rodzaju działań nie da się ustalić, czy stosowana strategia faktycznie jest rentowna.

Kolejna kwestia to szybkość i sposób przekazywania danych przez partnera. Aby zwiększać sprzedaż, trzeba otrzymywać świeże dane. Im dłuższe opóźnienia w dostarczaniu leadów, tym mniejsza szansa na domknięcie sprzedaży. W tym przypadku decydujące mogą być różnicę nawet kilku czy kilkunastu minut. 

Dlaczego o tym piszemy? Aby przestrzec przed podejmowaniem tego rodzaju współpracy z niedoświadczonymi firmami. Co-rejestracja jest stosunkowo nową strategią marketingową i szczególnie w Polsce jest jeszcze niewiele firm, które potrafią realizować ją skutecznie i rzetelnie. Jaką firmę warto zatem wybrać?

Przede wszystkim taką, która ma doświadczenie w różnorodnych strategiach marketingowych. Dzięki łączeniu różnych kanałów komunikacji, taka firma nie tylko poprawi skuteczność kampanii, ale też zwiększy rozpoznawalność naszej marki. Dlatego też w NeoCraft posiadamy tak różnorodne usługi, jak np. e-mail marketing, sms marketing, direct mailing czy telemarketing
 

Pamiętaj - liczy się czas! 

W wielu firmach co-rejestracja nie jest realizowana, gdyż wymaga ona również wiedzy technicznej. Skomplikowanie tego procesu powoduje, że niewiele osób podejmuje się tak dużego wyzwania. Mała popularność co-rejestracji w Polsce nie oznacza jednak, że nie powinniśmy z niej skorzystać. Taka sytuacja tym bardziej powinna nam wskazać, że warto podjąć to działanie, aby uprzedzić konkurencję. 

Profesjonalnie realizowany proces wspólnej rejestracji, może przynieść naprawdę ogromne zyski finansowe. Dlaczego? Bo we współczesnym świecie liczy się czas. Szybkie pozyskiwanie danych, a następnie szybka reakcja na potrzeby klienta, to prawdopodobnie fundament marketingu przyszłości. Zamiast naśladować konkurencję, spójrzmy szerzej i dalej niż ona. Z jednej strony to zawsze ryzykowne, jednak z drugiej niesie ze sobą całkowicie nowe możliwości. 

 

Autor: Jakub Mikołajczak


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.