Kieruj swoim interesem, bo inaczej on tobą pokieruje.
- - Benjamin Franklin

12 wartościowych blogów o e-marketingu po polsku

12 wartościowych blogów o e-marketingu po polsku


Liczba blogów na temat marketingu internetowego cały czas rośnie. Choć na pewno jest to pozytywny sygnał, świadczący o rozwoju polskiego e-marketingu, to jednak natłok branżowych artykułów z tej dziedziny może utrudniać odnajdywanie tych najbardziej wartościowych. Prawda jest bowiem taka, że choć tego typu blogów jest naprawdę mnóstwo, to niewiele z nich publikuje merytoryczne teksty, oparte na osobistych, bogatych doświadczeniach. Dlatego też w kolejnym artykule postanowiliśmy stworzyć zestawienie dwunastu polskich blogów, które w naszej opinii wyróżniają się wysoką jakością i zrozumiałym przekazem. Zapraszamy do lektury. 
 

Ogólnie o marketingu internetowym

1. Marketing Automation

Jest to firmowy blog marki SALESmanago. Znajdziemy tutaj ogromną dawkę wiedzy na temat automatyzacji marketingu, generowania leadów oraz email marketingu.  Bloga posiada w tej chwili ponad 37 tysięcy fanów na Facebooku, więc jest to wystarczający powód, aby na niego zajrzeć. 

2. New Creative  

Autorem tego bloga jest Artur Smolicki, specjalista z dziedziny marketingu internetowego. Znajdziemy tutaj informacje z wielu dziedzin takich jak: email marketing, SEO, content marketing czy kampanie PPC. Co istotne, w wielu tekstach pojawia się nawiązanie do branży e-commerce, co może okazać się szczególnie wartościowych dla niektórych czytelników.
 

Content marketing

3. Contented 

Rzetelny blog prowadzony przez agencję content marketingową. Merytoryczne, a jednocześnie luźne teksty, związane przede wszystkim z content marketingiem. Dużym plusem są liczne materiały interaktywne i edukacyjne, dzięki którym zdobywanie wiedzy jest jeszcze przyjemniejsze.
 
4. Dajemy Słowo

Blog agencji marketingowej z Wrocławia. Ogromna dawka wiedzy nie tylko na temat content marketingu, ale również social media. Na plus fakt, że wiele artykułów zawiera konkretne, praktyczne wskazówki. 

5. Reach A Blogger 

Jedno z najlepszych źródeł wiedzy o świecie blogerów i profesjonalnym prowadzeniu bloga. Oprócz merytorycznych tekstów wiele informacji o ciekawych wydarzeniach blogowych.

6. Whitepress 

Przejrzysty bloga na temat content marketingu. Wyróżnia się licznymi tekstami typu case study oraz umozliwia pobranie kilku darmowych ebooków. 


E-mail marketing

7. FreshMail

Niezwykle estetyczny i wyjątkowo przyjemny w przeglądaniu blog o e-mail marketingu. Ogromna ilość wartościowych materiałów: artykuły, infografiki, ebooki, a nawet edukacyjne webinary. Obowiązkowy blog dla każdego e-mail marketera!

8. GetResponse

Choć GetResponse jest twórcą narzędzia do e-mail marketingu, to ich firmowy blog porusza dużo szerszą tematykę. Oprócz wskazówek stricte mailingowych znajdziemy tutaj również liczne porady na temat ogólnych działań e-marketingowych. 


Social media

9. Czaplicka 

Autorem bloga jest Monika Czaplicka, która działa w branży social media już ponad 8 lat. Ogromna liczba ciekawych case study, w których można odkryć wiele wartościowych inspiracji. 

10. Social 360 

Wiele ciekawych artykułów na temat prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Prosta i przejrzysta szata graficzna bloga sprawia, że lektura tekstów jest jeszcze przyjemniejsza. 
 

SEO

11. SEO Zgred 

Autorem bloga jest Paweł Gontark, jeden z najbardziej znanych polskich specjalistów od SEO. Znajdziemy tutaj zbiór ciekawych tekstów i materiałów, między innymi: infografiki, checklisty oraz testy przydatnych narzędzi. 

12. Gdaq

Blog autorstwa Sławomira Gdaka. Warto zapisać się na firmowy newsletter, który oprócz przekazania wiedzy na temat SEO, pokazuje również ciekawe strategie e-mail marketingowe. 

Trzeba oczywiście zaznaczyć, że powyższe zestawienie wynika z naszych subiektywnych opinii. Nie zmienia to jednak faktu, że na wszystkich powyższych blogach z pewnością można znaleźć wiele przydatnych i merytorycznych artykułów oraz innych, branżowych materiałów. 


Autor: Jakub Mikołajczak


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.